Participeren: Julianapark, Utrecht

Hoe kan ik participeren?

Wij als organisatie van TAPT Festival Utrecht, zijn ons ervan bewust dat een evenement in uw omgeving overlast kan veroorzaken en dat u daar wellicht last van heeft, in kleine of grote mate. Doormiddel van dit participatietraject, proberen wij als organisatie ervoor te zorgen dat u in ieder geval zoveel mogelijk op de hoogte bent van de ontwikkelingen omtrent het evenement en de daarbij eventuele gevolgen. Op deze manier hopen wij dat we u als buurtbewoner, ondernemer en/of betrokkene zo min mogelijk tot last zijn en dat wij op een fijne manier ervoor kunnen zorgen dat het evenement zonder problemen verloopt en het mogelijk zelfs een mooie toevoeging zal zijn voor uw buurt en omgeving. Lees HIER meer over wat TAPT Festival precies inhoudt als knus en gemoedelijk culinair festival.

Hieronder ziet u een aantal belangrijke details van het evenement evenals de betreffende data, inclusief de op-afbouw. Op deze pagina vindt u ook de agenda van het Participatietraject, waarin u kunt zien wanneer er wat gaat gebeuren als het gaat om uw bijdrage als buurtbewoner, ondernemer en/of betrokkene.

Onder het kopje ‘PARTICIPEREN? LAAT HET ONS WETEN’ kunt u uw bericht achterlaten, vóór vrijdag 30 maart 2025. Alle vragen die betrekking hebben op het evenement en/of de productie ervan kunt u hier achterlaten. Maar laat het ons ook weten als u zich ergens zorgen over maakt of als er iets is wat wij zouden moeten weten voordat we starten met de productie. Alleen als u het ons laat weten dan kunnen we hier iets mee doen. Wij zullen u naar aanleiding daarvan, zo goed mogelijk informeren.

Kortom, laat het ons weten. Dan zullen wij als organisatie ons uiterste best doen om hier naar te handelen en/of indien noodzakelijk actie te ondernemen.

Details evenement

TAPT Festival Utrecht 2025
Locatie: Julianapark, Utrecht
Evenementenveld aan de Julianaparklaan zijde van het park

Openings data/tijden:
Donderdag 3 juli 202517:00-23:00 uur
Vrijdag 4 juli 2025 – 17:00-00:00 uur
Zaterdag 5 juli 2025 – 13:00-23:00 uur
Zondag 6 juli 2025 – 13:00-20:00 uur

Op-afbouw data/tijden:
maandag 30 juni t/m woensdag 2 juli 2025 – 08:00-20:00 uur
Maandag 7 t/m dinsdag 8 juli 2025 – 08:00-20:00 uur

Meer informatie betreffende ticketprijzen, invulling, FAQ’s en huisregels vindt u HIER, op de festivalpagina van TAPT Festival Utrecht.

We bieden buurtbewoners een korting aan van 20% op de tickets. Gebruik hiervoor kortingscode TF250301 in de ticketshop.

Locatie evenement:
Hieronder is de locatie van het evenement weergegeven in het Julianapark. Het evenement vindt enkel plaats binnen het oranje kader zichtbaar op het kaartje. De rest van het park blijft te allen tijden open en toegankelijk voor recreatie. Om deze reden is er bewust gekozen om het park niet (deels) af te sluiten, ook niet tijdens de op-afbouw dagen.

Transport, op-/afbouw dagen:
Zoals hierboven al genoemd, zult u wellicht tijdens de op- en afbouw dagen merken dat er het nodige transport het park in- en uitrijdt. Dit transport wordt zoveel mogelijk gebundeld waardoor het aantal rijbewegingen wordt gereduceerd. Daarnaast worden alle leveranciers geïnstrueerd om stapvoets te rijden en extra op te letten. Hier zullen wij als organisatie ook streng op toezien.



Participeren? Laat het ons weten!
t/m donderdag 29 mei 2025

Maak je je met betrekking tot dit evenement ergens specifiek zorgen over? Of heb je vragen? Laat het ons weten middels een berichtje hieronder.

    Ik loop altijd hard in het park, kan ik dat blijven doen?

    Dat kan zeker en ook alle dagen. Alleen zul je op een aantal dagen, met name tijdens de op-/en afbouw dagen, zien dat er een aantal vrachtwagens het park in- en uitrijden. De chauffeurs worden geïnstrueerd stapvoets te rijden en voorzichtig te zijn. Als je dat zelf ook bent, dan komt het goed.

    Hoe zit het met de Flora&Fauna in het park?

    We zijn ons ervan bewust dat dit evenement plaatsvindt in een park waar ook diverse Flora & Fauna aanwezig is. Hiervoor laten we een Flora&Fauna (Quickscan) uitvoeren door een onafhankelijk ecoloog. De ecoloog toetst of de locatie van het evenement, de duur, grote en de impact van het evenement effect heeft op de Flora & Fauna van het Julianapark. Op basis van de uitkomst hiervan – wat we hier later met u zullen delen – zullen we maatregelen nemen om te voorkomen dat de Flora & Fauna beschadigd en/of verstoort raakt. Kort voorafgaand aan het evenement wordt er additioneel nog een broedvogelcheck gedaan in het park om er zeker van te zijn dat er geen nesten met broedvogels over het hoofd gezien wordt.

    Waar komt de hoofdentree van TAPT Festival?

    De hoofdentree komt net als voorgaande jaren, in het park aan de Julianaparklaan zijde van het park. We stimuleren de bezoekers om het park te betreden (en te verlaten) via de entree van het park op de kruising van de Julianaparklaan en de Amsterdamsestraatweg.

    Waar parkeren mensen hun fietsen?

    De fietsenstalling is op aanraden van de Gemeente Utrecht buiten het park langs de hekken van het park op de Amsterdamsestraatweg. Op deze manier voorkomen we dat er fietsen in het park komen te staan.

    Wat als er schade aan het park gemaakt wordt door jullie?

    Dit zullen we ten eerste altijd proberen te voorkomen. Wij zijn ook natuurliefhebbers en willen absoluut geen parken of onderdelen daarvan kapot maken. Dus mocht het om welke reden dan ook alsnog gebeuren dat er schade ontstaat, dan zullen wij er in overleg met de Gemeente Utrecht voor zorgen dat dit opgelost wordt.

    Agenda en vervolg

    5 t/m 9 mei 2025
    In deze week wordt het Participatietraject verstuurd middels een brief naar de betreffende buurtbewoners, ondernemers en/of betrokkene.

    30 mei 2025
    Het net wordt opgehaald en alle vragen en opmerkingen zullen worden bekeken. Indien nodig zal er contact opgenomen worden met de betreffende perso(o)n(en). Laat in dat geval je juiste contactgegevens achter.

    6 juni 2025
    Alle vragen en opmerkingen zijn behandeld. De meest relevante vragen en opmerkingen met daaronder onze antwoorden zullen op deze pagina worden gepubliceerd en vervolgens wordt daar een kort verslag over geschreven door ons als organisatie. Hierin zal de terugkoppeling van buurtbewoners, ondernemers en/of betrokkene uiteen worden gezet. Daarnaast gaan we verder in op het geen wat we gaan doen of al hebben gedaan met deze terugkoppeling en wat de verdere vervolgstappen zullen zijn.

    Dit verslag zal vervolgens ook gedeeld worden met de Gemeente Utrecht ter inzage.

    We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en vragen uw begrip en medewerking om het evenement zo goed en succesvol te laten verlopen.

    Vriendelijke groet,
    Team TAPT Festival Utrecht

    Eindverslag / Conslusie

    Hier zal de conclusie van het participatietraject geplaatst worden ter inzage. Deze zal op 6 juni 2025 worden geplaatst.